Votre navigateur ne possède pas le Flash Player 8.
Télécharger Flash Player 8 (minimum).

Le site de Fontfrède

Le site de Fontfrède

Sa verdure, sa fontaine fraîche, son balcon ouvert sur toute la plaine du Roussillon jusqu'à la mer méditerranée, son altitude à plus de 1000 mètres en font un site privilégié quand vient la chaleur de l'été.

Mais Fontfrède c'est aussi une ligne de crête frontière. Un sentier emprunté à la moitié du 19e siècle par les passeurs et les contrebandiers...

La proximité de la Catalogne sud nous est rapelée par la stèle des Evadés de France : nombreux sont ceux qui, durant la deuxième guerre mondiale franchirent la frontière, guidés par des "passeurs" pour aller retrouver les forces libres, ce qui valu la croix de guerre à la ville de Céret.



Fontfrède

La seva verdor, "la seva font fresca", el seu balcó obert sdobre tota la plana el Rosselló fins al mar mediterrani, la seva altitud a més de 1000 mètres, en fan un lloc privilegiat quan ve la calor de l'estiu.

Però Fontfrède és també una línia de cresta frontera. Una sendera presa, a la meitat del segle 19 pels passadors i pels contrabandistes...

La proximitat de la catalunya del sud ens és recordada per l'estela dels " Evadits de França" : nombrósos són aquells que, durant la segona guerra mundial van salvar la fontera, guiats per "passadors" per anar a trobar les forces lliures. Això ha valgut la creu de guerra a la ciutat de Ceret.














OFFICE DU TOURISME DE CÉRET - 1, Avenue Georges Clémenceau - 66400 Céret / Tél.: 04 68 87 00 53 - Fax: 04 68 87 00 56
MAIRIE DE CÉRET - 8, bvd Maréchal Joffre - 66400 Céret / Tél.: 04 68 87 00 00 - Fax: 04 68 87 32 43


CREDITS PHOTOS : Descossy, Bartoli, Volle, Petitmonde, Heurtevent, Joseph Gibernau, De Guebhardt, Journou,
   Le Yaouanq, Le Marec, Paul Atthar, Jacques Martin, l'Office du Tourisme.